Hvad kan vi hjælpe dig med?

Kontakt os med dit spørgsmål, hvis ikke du kan finde svar her på siden. Husk, at du kan finde alle aktuelle policer og forsikringsbetingelser på Mit Concordia.

Kontakt os

Skadeafdeling

Telefon 63 14 44 18
Kontakt os via e-mail

Åbningstider

Mandag til torsdag kl. 8.30 til 17.00
Fredag kl. 8.30 til 15.00

Kundeservice

Telefon 63 14 44 44
Kontakt os via e-mail

Åbningstider

Mandag til torsdag kl. 8.30 til 18.00 
Fredag ​​kl. 8.30 til 15.00

Ofte stillede spørgsmål

Hvilke dage holder I lukket?

Concordia Forsikring holder lukket disse dage i 2024/2025:  

  • 1. januar 2024: Nytårsdag
  • 28. marts 2024: Skærtorsdag
  • 29. marts 2024: Langfredag
  • 1. april 2024: 2. Påskedag
  • 9. maj 2024: Kr. Himmelfartsdag
  • 10. maj 2024: Dagen efter Kr. Himmelfartsdag
  • 20. maj 2024: 2. Pinsedag
  • 5. juni 2024: Grundlovsdag
  • 24. december 2024: Juleaftensdag
  • 25. december 2024: Juledag
  • 26. december 2024: 2. Juledag
  • 31. december 2024: Nytårsaftensdag
  • 1. januar 2025: Nytårsdag

Selvom vores kontorer er lukkede, kan du naturligvis anmelde skader på Mit Concordia eller sende os en e-mail. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Husk også, at du altid kan kontakte vores skadeservice ved akutte skader – også på helligdage.

Hvor kan jeg se gebyrer og afgifter til staten?

Vi er som forsikringsselskab pålagt en række lovbestemte bidrag og afgifter, som vi opkræver på vegne af den danske stat.

Du kan læse om vores bidrag, afgifter og gebyrer her.

Kan jeg få månedsbetaling på min forsikring?

Du vælger selv, hvor ofte du vil betale dine forsikringer – om det skal være én gang om måneden, kvartalsvist, halvårligt eller én gang om året.

Det er ligeledes op til dig, om du vil betale forsikringerne via indbetalingskort, Betalingsservice eller MobilePay. Dog er der krav om tilmelding til én af sidstnævnte, hvis du ønsker månedlig betaling.

Vær opmærksom på, at der er forskellige gebyrer for betaling med Betalingsservice, MobilePay og indbetalingskort. Se betalingsgebyrer her.

Jeg har valgt månedlig betaling - hvorfor er det ikke det samme beløb, jeg betaler hver gang?

Beløbet kan variere fra måned til måned, fordi det beregnes ud fra antallet af dage i den pågældende måned.

Er det billigere for mig at betale mine forsikringer årligt frem for månedligt?

Selve forsikringspræmien påvirkes ikke af, hvilken betalingsfrekvens du vælger – og du opkræves ikke ekstra gebyr ved ønske om månedlig, kvartårlig eller halvårlig præmiebetaling.

Du skal dog være opmærksom på, at du opkræves betalingsgebyr pr. betaling, hvorfor det typisk vil være billigere for dig at betale dine policer årligt. På den måde opkræves du ét betalingsgebyr frem for tolv.

Nogle vælger at betale årligt for at undgå for mange gebyrer. Andre ønsker at sprede udgifterne over året, fordi det kan presse økonomien at skulle betale hele beløbet på én gang.

Vi opfordrer altid til, at du vælger den betalingsløsning, der giver mest mening for dig.

Hvorfor lyder opkrævningen på et andet beløb end forventet?

Hvis opkrævningen på din forsikring ikke stemmer overnes med det beløb, du havde forventet, kan skyldes flere forskellige ting, f.eks.:

Indeksreguleret pris

Alle forsikringer reguleres én gang årligt, og de stiger som oftest en smule.

Indeksreguleringen sker hos alle selskaber og gælder uanset, om det er en bilforsikring, en ulykkesforsikring eller en helt tredje type forsikring, der er tale om. Andre værdier, herunder selvrisiko og forsikringssummer, reguleres tilsvarende.

Vi sender altid et brev, når reguleringen for det kommende år er sket, og giver besked om, at vi har opdateret den eller de givne forsikring(er) med nye indekserede beløb. Kig evt. om du har modtaget noget fra os i e-Boks.

Gebyrer og afgifter

I tillæg til selve præmien opkræver vi forskellige bidrag, afgifter og gebyrer på dine forsikringer.

Nogle bidrag og afgifter opkræver vi på vegne af staten – de er lovbestemte og gælder for alle forsikringsselskaber i Danmark. Derudover har vi gebyrer, som dækker omkostningerne i relation til betaling og opkrævning af forsikringerne.

Her kan du se de bidrag og afgifter, vi opkræver til staten, samt de gebyrer, vi selv opkræver.

Ændring

Måske er der for nylig sket en ændring i dit liv, som har påvirket din forsikring. Det kan f.eks. være, at du er flyttet til en ny adresse eller har skiftet job. Sådanne ting kan have indflydelse på forsikringens risiko og dermed også forsikringspræmien. 

Fejl

Selvom det heldigvis sker meget sjældent, kan der naturligvis være en fejl på din opkrævning. Kontakt os endelig, hvis du har en formodning om, at noget er galt.

Hvordan opsiger jeg min forsikring?

Hvis du ønsker at opsige din forsikring, skal vi bruge en skriftligt bekræftelse fra dig. Bekræftelsen kan du sende til os pr. e-mail.

Skifter du til et andet forsikringsselskab, klarer dit nye selskab typisk opsigelsen for dig, hvis du har givet dem samtykke til det.

Det er altid gratis for dig at opsige din forsikring til det normale udløb (forsikringens hovedforfald). Dette skal du gøre mindst 1 måned før hovedforfaldet.

Du kan også vælge at opsige din forsikring med forkortet opsigelse mod et gebyr. Dette kan ske med et varsel på løbende måned + 30 dage.

Hvis forsikringen har været i kraft i mindre end et år opkræves et forhøjet gebyr. Gebyret dækker de omkostninger, vi som forsikringsselskab har haft i forbindelse med oprettelsen af din forsikring.

Du kan læse mere om gebyr ved forkortet opsigelse her.

Har du haft en skade, har både du og vi som forsikringsselskab mulighed for at opsige din forsikring med 14 dages varsel. Opsigelsen skal ske skriftligt.

 

Vi gør dig opmærksom på, at ovenstående beskrivelse ikke indeholder alle oplysninger om opsigelsesret. Der kan være særlige regler for visse typer forsikringer, f.eks. lovpligtige forsikringer og erhvervsforsikringer.

De gældende regler fremgår altid af forsikringsbetingelserne, som findes på Mit Concordia eller bestilles hos os.

Kan jeg få en anden til at varetage mine forsikringer?

Som forsikringsselskab er vi pålagt en række juridiske krav med henblik på at beskytte dine personoplysninger. Det betyder bl.a., at vi ikke må udtale os om dine forsikringsforhold til andre personer uden din tilladelse – heller ikke selvom det er din far, mor, søn eller datter.

Har du brug for, at vi taler med en anden person om dine forsikringer, skal du blot kontakte os. Så sender vi en fuldmagt, som du kan udfylde og underskrive.