Anmeld en skade

Står du i en uheldig situation, gør vi vores bedste for at hjælpe dig godt videre. Du kan anmelde de fleste skader via Mit Concordia – det er nemt og hurtigt.

Skadeafdeling

Telefon 63 14 44 18
Kontakt os via e-mail

Åbningstider

Mandag til torsdag kl. 8.30 til 17.00
Fredag kl. 8.30 til 15.00

Sådan behandler vi din anmeldelse

1
Anmeld din skade i Mit Concordia
2
Du får en kvittering for din skadeanmeldelse
3
Vi behandler din skadeanmeldelse
4
Vi kontakter dig med et svar

Ofte stillede spørgsmål når du anmelder en skade

Kan jeg anmelde en skade uden for åbningstiden?

Du kan altid anmelde en skade på Mit Concordia – enten online eller i vores app.

Hvis der er tale om akut skade, såsom en større brand-, storm- eller vandskade, der kræver straks afhjælpning, kan du ringe til vores akut skadeservice på 72 26 76 06.

Har du brug for vejhjælp i Danmark, kan du ringe til SOS Dansk Autohjælp på 70 10 80 90. Alarmcentralen er døgnbemandet.

Hvis du står i udlandet og har brug for assistance fra din rejseforsikring, kan du ringe til SOS International på +45 70 10 50 50 eller oprette en sag digitalt.

Skal jeg kontakte jer eller SOS International, hvis jeg har brug for hjælp?

Hvis du har du brug for assistance, mens du er ude at rejse, skal du kontakte SOS International. Hvis du kommet hjem og har spørgsmål til din rejseforsikring, kan du kontakte vores skadeafdeling på 63 14 44 18 eller via e-mail.

Hvordan får jeg vejhjælp i udlandet?

Vejhjælp i udlandet er en del af kaskoforsikringen hos Concordia Forsikring. Vi har via Rødt Kort-ordningen et samarbejde med SOS International.

Du skal derfor kontakte SOS Internationals døgnåbne alarmcentral, hvis du har brug for international vejhjælp via Rødt Kort-ordningen. Du kan ringe på + 45 70 10 50 52 eller bestille vejhjælp digitalt.

Hvad er status på min skade?

Kontakt skadeafdelingen på 63 14 44 18 eller e-mail og hør, hvad status er.

Kan jeg tilføje ekstra information eller bilag på en skade?

Ja, du kan uploade yderligere information og bilag på Mit Concordia.

Klik på ”Mine skader” øverst og åbn den pågældende skade. Klik herefter på ”Vedhæft billeder og dokumentation” og tilføj så de ønskede filer.

Kan jeg se, hvilke dokumenter og bilag jeg har sendt ind på min skade?

Det er desværre ikke muligt at se de bilag, der ligger på en sag. Men du er meget velkommen til at kontakte os, så kan vi hjælpe dig.

Hvor lang er behandlingstiden?

Skadebehandlingstiden varierer alt efter, hvilken type skade du har anmeldt. Vi behandler de fleste tingskader inden for ganske få dage, men hvis du f.eks. anmelder en personskade eller en større vand-/brandskade, skal du forvente en længere behandlingstid.

Du er altid velkommen til at kontakte skadeafdelingen på 63 14 44 18 eller e-mail, hvis du har brug for at få en status på din sag.

Skal I bruge kvitteringen, hvis jeg får stjålet mine ting, eller noget går i stykker?

For at få erstatning skal du kunne dokumentere eller sandsynliggøre, at du har haft de beskadigede eller stjålne genstande. Det kan du bedst gøre ved at indsende kvitteringer sammen med din skadeanmeldelse. Derfor er det en god idé, at du gemmer købsnotater for alle nyere genstande i mindst 5 år.

Er det okay at køre bilen på værksted, hvis jeg har anmeldt skaden?

Ja, du må gerne booke en tid hos din mekaniker, når du har anmeldt din skade hos os.

Hvad er min selvrisiko?

Det afhænger af, hvilken type forsikring der er tale om. Selvrisikoen fremgår af den enkelte police. Du kan se dine aktive policer på Mit Concordia.

Jeg har fået en glasskade på min bil – hvad skal jeg gøre?

Skade på bilens glas skal ikke anmeldes til os. Du skal blot bestille tid hos en autoglarmester, som efterfølgende sender regningen videre – og så klarer vi resten.
 
Du kan bestille tid til reparation af glas eller udskiftning af rude her.