Hvis opkrævningen på din forsikring ikke stemmer overnes med det beløb, du havde forventet, kan skyldes flere forskellige ting, f.eks.:
Indeksreguleret pris
Alle forsikringer reguleres én gang årligt, og de stiger som oftest en smule.
Indeksreguleringen sker hos alle selskaber og gælder uanset, om det er en bilforsikring, en ulykkesforsikring eller en helt tredje type forsikring, der er tale om. Andre værdier, herunder selvrisiko og forsikringssummer, reguleres tilsvarende.
Vi sender altid et brev, når reguleringen for det kommende år er sket, og giver besked om, at vi har opdateret den eller de givne forsikring(er) med nye indekserede beløb. Kig evt. om du har modtaget noget fra os i e-Boks.
Gebyrer og afgifter
I tillæg til selve præmien opkræver vi forskellige bidrag, afgifter og gebyrer på dine forsikringer.
Nogle bidrag og afgifter opkræver vi på vegne af staten – de er lovbestemte og gælder for alle forsikringsselskaber i Danmark. Derudover har vi gebyrer, som dækker omkostningerne i relation til betaling og opkrævning af forsikringerne.
Her kan du se de bidrag og afgifter, vi opkræver til staten, samt de gebyrer, vi selv opkræver.
Ændring
Måske er der for nylig sket en ændring i dit liv, som har påvirket din forsikring. Det kan f.eks. være, at du er flyttet til en ny adresse eller har skiftet job. Sådanne ting kan have indflydelse på forsikringens risiko og dermed også forsikringspræmien.
Fejl
Selvom det heldigvis sker meget sjældent, kan der naturligvis være en fejl på din opkrævning. Kontakt os endelig, hvis du har en formodning om, at noget er galt.