Rejseforsikring og Covid-19

15. oktober 2021 08:00

I Concordia Forsikring passer vi godt på vores kunder, og vi bakker op om de anbefalinger og vejledninger, myndighederne melder ud. Udenrigsministeriets rejsevejledninger blev normaliseret den 15. oktober 2021. Det betyder, at rejseforsikringen nu dækker som normalt. Rejsevejledningen farvemarkeres således ikke længere efter COVID-19 smitte i et land, men efter de normale sikkerhedsfaktorer for den rejsende, f.eks. terror, krig, uro mv.

Skal du ud at rejse, eller er du ved at bestille en rejse, opfordrer vi dig fortsat til, at du holder dig orienteret om rejsevejledninger via Udenrigsministeriet.  Bemærk, at der kan ske ændringer med ganske kort varsel. Man skal samtidig være opmærksom på, at mange lande stadig har COVID-19 restriktioner i større eller mindre grad, man skal derfor både huske at tjekke sikkerhedsniveauet i Udenrigsministeriets rejsevejledninger og rejsemålets indrejseregler.

Hvis man ikke er vaccineret, skal man være særligt opmærksomme på, at flere lande fortsat ikke tillader indrejse.


Udenrigsministeriets rejsevejledning

Udenrigsministeriets rejsevejledning finder du HER


SÆRLIGT VEDRØRENDE AFBESTILLINGSFORSIKRING

Har du udvidet din rejseforsikring med en afbestillingsforsikring skal du være opmærksom på, at bestiller/køber du en rejse til et land eller område, som Udenrigsministeriet på tidspunktet for bestillingen/købet fraråder at rejse til , så dækker rejseforsikringen og afbestillingsforsikringen ikke, så længe Udenrigsministeriet fraråder at rejse dertil.

Forsikringen dækker alene de rejseudgifter, som du ikke er berettiget til at få refunderet af dit rejsebureau eller flyselskab. Du skal derfor kontakte dit flyselskab eller rejsebureau herom, før du kontakter os.  

Vi er bevidste om, at der kan være rejsearrangører, der har ekspeditionstid eller som tilbyder refusion i form af gavekort/voucher. Vi er dog nødt til fortsat at henvise til, at du har en afklaring fra din rejsearrangør, idet vi ikke kan behandle dit erstatningskrav, førend der foreligger en endelig afklaring fra rejsearrangøren. Vi skal gøre opmærksom på, at et gavekort eller en voucher også betragtes som refusion, hvorfor man derfor ikke er berettiget til erstatning fra afbestillingsforsikringen.

Har du i øvrigt spørgsmål til din rejseforsikring, er du velkommen til at kontakte os på telefon 63 14 44 44.